افتخار همراه اول به‌عنوان پیشگام مسئولیت اجتماعی در ایران

بستر جشنواره «برند خوب»

جشنواره روابط‌عمومی و مسئولیت اجتماعی با شعار «برند خوب» هر ساله سازمان‌ها و شرکت‌هایی را گرد هم می‌آورد که فراتر از وظایف قراردادی، به توسعه پایدار و رفاه جامعه عشق می‌ورزند. در پنجمین دوره این رویداد که ۲۵ شهریور ۱۴۰۴ در تالار قلم کتابخانه ملی برگزار شد، همراه اول به عنوان نخستین و بزرگ‌ترین اپراتور کشور، عالی‌ترین نشان مسئولیت اجتماعی را از آن خود کرد.

چشم‌انداز مسئولیت اجتماعی در گذار به شفافیت

در پیام خوانده‌شده از سوی ناتاشا پاولوویچ، رئیس انجمن بین‌المللی روابط عمومی، تأکید شد که ارتباطات صادقانه و شفاف اساس مسوولیت اجتماعی است. در عصری که هوش مصنوعی بازیگر جدید فضای ارتباطات است، طراحی دستورالعمل‌های اخلاقی برای بهره‌گیری از این فناوری به حفظ اعتماد عمومی کمک می‌کند. برداشتی که در ایران با همراه اول و دیگر برندهای پیشرو، به گفتمان ملی تبدیل می‌شود.

رویکرد سه‌گانه همراه اول

همراه اول مسئولیت اجتماعی خود را حول دو محور اصلی تعریف کرده است:

  • حمایتگری و اسپانسری رویدادهای فرهنگی و ورزشی
  • فعالیت‌های بشردوستانه و حفاظت از محیط زیست

این استراتژی باعث شد هیات داوران، علاوه بر نشان عالی مسئولیت اجتماعی، نشان «سفیر مسئولیت اجتماعی» را نیز به مهدی اخوان‌بهابادی، مدیرعامل همراه اول، اهدا کنند.

پیام داوران و گام‌های بعدی

هیات داوران در بیانیه پایانی تأکید کردند که مسئولیت اجتماعی دیگر شعار نیست بلکه نقشه راهی برای بقای، اعتبار و گسترش تأثیر مثبت سازمان‌هاست. حرکت به سوی شفافیت و کرامت‌محوری در ارتباطات، به‌ویژه در روابط عمومی، ضامن افزایش سرمایه اعتماد مردمی و تقویت جایگاه برندها در بازار رقابت است.

با الگوبرداری از این تجربه، شرکت‌ها و سازمان‌های ایرانی می‌توانند ضمن تدوین راهبردهای مسئولیت‌محور، سرمایه اجتماعی خود را افزایش داده و سهمی ماندگار در توسعه پایدار کشور ایفا کنند.

مجله سرگرمی 9رنگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *